חברת ליא מציעה מסננים תוצרת – Parker, UCC, Balston, Domnick Hunter, Fairy Arlon, Racor, Cassapa, MP Filtri מסנן שמן הידראולי, מוכר גם בשם פילטר שמן הידראולי.

רוב התקלות במערכת הידראולית נובעות מבעיות ברמת ניקיון השמן. תכנון מערך סינון שמתאים ליישום המערכת ואחזקה שגרתית, יכולה למנוע נזק רב למכונה, הימנעות מהוצאות גבוהות כתוצאה מאחזקת "שבר" והבטחת עבודה רציפה של המערכת. על מנת להבטיח עבודה רציפה של המכונה ופריון עבודה גבוה, תכנון נכון של מערכת הסינון, שמירה על רמת זיהום נמוכה ואחזקה מונעת הינם הפרמטרים החשובים ביותר.

זיהום השמן יכול לנבוע מסיבות רבות, למשל; חול, אבק, שבבים שנוצרו בזמן ייצור המערכת או שחיקתה בזמן העבודה, אוויר עם חלקיקי זיהום גבוהים שחודר למיכל, פלסטיק וגומי שמתפורר בתוך המערכת ועוד. הסוגים השונים של המסננים; – מסנן יניקה, מיקומו לפני כניסת היניקה של המשאבה ותפקידו למנוע כניסת זיהומים בין מיכל השמן למשאבה ההידראולית – מסנן לחץ – מסנן זה מורכב בקו הלחץ ועומד בלחצים גבוהים, תפקידו לסנן גופים זרים לפני מעבר לגופים העובדים של המערכת (בוכנות, אקטואטורים ומנועים) ושסתומים רגישים – מסנן חזרה – תפקידו לסנן את השמן לפני הכניסה חזרה למיכל השמן – מסנן ספין-און – שילוב בין בית פילטר לאלמנט עצמו, שניתן לפירוק והרכבה בקלות על ידי הברגה. ראש המסנן נשאר קבוע על קו הצנרת את המסננים יש לבחור לפי רמת הסינון הנדרשת לאותו קטע במערכת, רמת הסינון נמדדת במיקרונים, זו המידה של המרחקים ברשת הסינון, שאינה מאפשרת לחלקיקים גדולים יותר מאותו הערך לעבור.

ערך חשוב נוסף המבטא את יעילות המסנן, הינו ערך הבטא, המבטא את היחס בין כמות החלקיקים המזוהמים ביחס לאלף חלקיקים הנכנסים למסנן לבין מספר החלקיקים המזוהמים בנקודת היציאה מהמסנן.