ציוד מוגן פיצוץ נדרש למקומות אשר להם סכנת נפיצות. הפעלת מערכת הידראולית במקומות אלו יכולה לגרום להצתה או תגובת שרשרת נפיצה. ציוד מוגן פיצוץ מיוצר בד"כ עבור תעשיות הגז, הזיקוק ותעשיית הפטרוכימיה ומאפשרים מקסימום בטיחות.

בכל ענף תעשייתי העובד עם חומרים נפיצים יש צורך בנקיטת בטיחות מרבית. חברות ההידראוליקה מספקות מגוון פתרונות בטיחותיים מתקדמים לשלל תעשיות כמו תעשיית הנפט, תעשיית הגז הטבעי, תעשיית הפטרוכימיה, ההתפלה, החשמל, תעשיית הכימיקלים ותעשיית הכרייה וזאת כדי לאפשר להם סביבת עבודה בטוחה במיוחד.

על ציוד מוגן פיצוץ

ציוד מוגן פיצוץ מיועד בעיקר לעבודה באזורים נפיצים ומטרתו לשמור על בטיחותם המרבית של העובדים ועל בטיחות תהליך הייצור. ציוד מוגן פיצוץ בנוי עם מיגון כנגד ניצוצות העלולים להיגרם מחשמל סטאטי וכן ממקורות חום וחשמל שהינם חלק ממבנה הרגיל של הציוד. ציוד מוגן פיצוץ כולל מערך שסתומים מוגני פיצוץ, משאבות ומנועים אשר להם שסתומים וחיישנים וכן אביזרי חישה וניתור מוגני פיצוץ.

 

אילו תקנים מחייבים לציוד מוגן פיצוץ?

תקנים לציוד מוגן פיצוץ מקורם בתקנים בין לאומיים כגון IEC 60079-0  שאושר על ידי מכון התקנים הישראלי ומופיע          כת"י 60079.

שיטות לסיווג אזור נפיץ ובחירת ציוד מתאים המקובלות בעולם: שיטה אירופית חדשה ATEX – EXplosables ATmospheres – , אוירה נפיצה – שיטה מקובלת בסביבה מעל שטח אדמה וגם מתחתיה . בשיטה ATEX הוחמרו דרישות בחלק של IS) – intrinsically safe)

שיטה אמריקאית Code Electrical National Edition 1999 70 NFPA מגדיר ציוד חשמלי מוגן התפוצצות כולל תת חלוקה ל 3- קבוצות (Class (לפי סוגי החומרים: Class I – gas or vapor, Class II – dust, Class III – fibers and flying.

טבלת המרה של סיווג מקומות מסוכנים בין סיווג אמריקאי, אירופאי ובינלאומי:

סיווג צפון אמריקאי הגדרת האזור או המחלקה סיווג אירופאי או בינלאומי
Class I Division 1 (gases)

Class II Division 1 (dusts)

מקום שבו אוירה דליקה קיימת באופן קבוע או לתקופות ארוכות Zone 0 (gases) Zone 20 (dusts)
Class I Division 1 (gases)

Class II Division 1 (dusts

מקום שבו אוירה דליקה צפויה להתקיים בפעילות רגילה Zone 1 (gases) Zone 21 (dusts
Class I Division 2 (gases)

Class II Division 2 (dusts)

Class III Division 1 (fibers)

Class III Division 2 (fibers)

מקום שבו אוירה דליקה אינה צפויה להתקיים בפעילות רגילה, וכשהיא קיימת זה רק לזמן קצר Zone 2 (gases) Zone 22 (dusts)

איך בוחרים כלים מוגני פיצוץ?

על מנת למצוא את הפתרונות המתאימים בעבור התעשיות הללו, יש בראש ובראשונה לתכנן וזאת כדי להגיע לבחירת הפתרון המתאים ביותר. לאחר התכנון מגיע תהליך הייצור ולאחריו התקנת הציוד, הפעלתו והדרכת האנשים הנמצאים בשטח. כמו כן נדרשת אחזקה תמידית ורצופה של הציוד וכן גם אחריות לשם קבלת מענה על כל תקלה או בעיה. חברה מקצועית יכולה לספק לכם פתרון המותאם במדויק לצרכים המשתנים של סביבת העבודה שלכם וכך להבטיח שתהיו מוגנים.

חנות פרקר סטור הכתובת שלכם

חנות פרקר סטור היא הראשונה מסוגה בארץ והיא מוכרת מגוון כלי עבודה, צנרות תעשייתיות, מחברים ומקשרים, אטמים, משאבות, מנועים ועוד, ומעמידה לרשותכם מוצרים ממיטב החברות העולמיות והמובילות בתחומן כאשר הבטיחות שלכם עומדת כל הזמן לנגד עיניה.

לפרטים נוספים או להזמנת ציוד צרו עמנו קשר כבר עכשיו ואנו נשמח ללוות אתכם בדרך לבחירת הציוד המתאים.